Vi lär känna... 

Vad har du tidigare jobbat med?
Jag har tidigare jobbat som Account Manager på Lime Technologies, ett svenskt bolag som utvecklar och säljer CRM-system. Där har jag primärt jobbat med nykundsbearbetning och ansvarat för hela införsäljningsprocessen från start till mål.

Hur är Zitac som arbetsplats?
Zitac är en arbetsplats där jag kände mig välkommen och inkluderad från det att jag klev in på kontoret första dagen. Alla är måna om varandra och att tiden vi spenderar på jobbet ska vara kul. Man märker snabbt att alla som jobbar på Zitac verkligen brinner för vad de gör vilket smittar av sig till både kollegor och kunder. Här är det verkligen fokus på oss anställda och att varje individ ska få rätt verktyg och stöd för att nå ditt den vill.

Hur ser en vanlig arbetsdag ut för dig?
Den är redan väldigt varierad vilket jag föredrar. Nu i början lägger jag mycket tid på att utbilda mig inom de system vi erbjuder inom ITMA-området samtidigt som jag lär känna våra kunder. En vanlig dag består ofta av en hel del möten, både med kunder, partners och kollegor.

Vad är mest utvecklande med att arbeta på Zitac?
Erfarenheten och kompetensen som alla kollegor sitter på som jag får ta del av. Jag har lärt mig så mycket på bara några få veckor.

Vilka typer av utmaningar löser ni för era kunder?
Jag jobbar primärt inom vårt område IT Service Management (ITSM). ITSM handlar om att få IT-funktionen att stödja verksamheten och beskriver hur olika aktörer kan samarbeta för att skapa, underhålla och förbättra IT ur ett tjänsteperspektiv.  Många företag har idag en ineffektiv och manuell hantering av beställningar av tjänster, hårdvara och supportärenden. Det innebär det tar mycket tid för IT-avdelningen att hantera inkommande ärenden och ofta upplever beställaren att det tar onödigt lång tid att få återkoppling. En stor del av arbetet skulle kunna effektiviseras och automatiseras om man har ett bra ITSM-system och en partner som förstår hur man bäst anpassar och nyttjar det. Vi hjälper våra kunder att öka effektiviteten genom att automatisera och centralisera alla IT-lösningar på en plats samtidigt som ökar användarupplevelsen genom användarvänliga självtjänsteportaler. Ett företag kan verkligen spara tid och pengar genom att ta in rätt ITSM-system för sin verksamhet.

Vilka råd vill du ge till någon som skulle vilja jobba på Zitac?
Brinner du för IT och är en riktig problemlösare som vill jobba nära kollegor och kunder tycker jag att du ska ta kontakt med mig så kan vi prata mer! 😊


Vill du bli vår kollega?
Vi söker fler kollegor som Ebba, skicka gärna in ditt CV. Se alla Lediga tjänster på Zitac.

Vi lär känna Per

Vi lär känna vår ITSM expert Per Österberg genom att ställa ett antal frågor till honom.

Vill du veta mer om IT Service Management?