IT Service Management Assessment
Vilket IT Service Management eller
Enterprise Service Management system passar oss?
Välj rätt från början
Står ni i startgroparna att införa Self-service för användarna men vet inte vart ni ska börja? Vill ni öka graden av automation men vet inte hur det går till? Har ni svårt att komma vidare med ert ITSM eller ESM projekt? Har ni vuxit ur er ITSM lösning och vill ta nästa steg?
Ni är inte ensamma med dessa frågor. Det finns hundratals system att välja mellan och alla kunder vi stött på genom åren har olika behov. Att välja fel lösning kan bli en dyr läxa med risken att ineffektiviteten ökar.
Vilket ITSM skall man välja?
Det finns många olika verktyg och system som kan användas för att hantera och leverera tjänster inom en organisation, så det är svårt att säga vilket system som är det "bästa". Valet av system beror på organisationens specifika behov och förutsättningar, och det är viktigt att välja ett system som passar organisationens verksamhet och som kan användas på ett effektivt sätt. Genom att göra en ITSM assessment med oss på Zitac kartlägger vi era behov och förutsättningar för att matcha ihop er med rätt lösning.
Det finns många olika alternativ att välja mellan, så det kan vara bra att undersöka olika system och jämföra deras funktioner och priser innan man gör ett val. Några exempel på system som används för IT service management (ITSM) inkluderar:
Det är också viktigt att komma ihåg att det inte bara handlar om att välja ett system – det är också viktigt att implementera och använda systemet på ett strukturerat och professionellt sätt för att få maximal nytta av det. Vi på Zitac hjälper er effektivisera er ITSM upplevelse. Boka en Assessment så tar vi det därifrån.
Erfaren partner
Tillsammans på Zitac har vi över hundra års erfarenhet att leverera Servicedesk, ITSM och ESM lösningar till företag.
Kartläggning
Genom workshopmetodik identifierar vi nuläge och sätter upp en handlingsplan för er organisation framåt.
Kundcase
Capio satsar på Enterprise Service Management
"Zitac har hjälpt oss med en effektiv och enhetlig Enterprise Service Management lösning"
Jack Langgaard, Service Desk Manager, Capio
Läs hela kundcaset
Varför Zitac som partner
- Zitacs Service Management team har några av dem absolut bästa i branschen
- Strukturerad och erfaren implementationspartner som utmanar dig att ta nästa steg
- Stark renommé med många positiva kundreferenser. Vi tror på långsiktiga partnerskap
- Maximera din investering i ITSM och nå snabba resultat med vår erfarenhet
Blogginlägg
IT Säkerhet - Förväntning vs. Verklighet
IT Säkerhet är ett ämne dagarna som dessa. Hotet för nya säkerhetsincidenter har ökat markant det senaste och attacker som "Coop-incidenten", "Norsk Hydro" och andra nu kända fall som nu blivit uppmärksammat i media gör att fler verksamheter har fått upp ögonen för hotbilden.
Zitacs Service Management experter
Stärk upp med marknadens vassaste konsulter
Om ni är i behov av att resursförstärka ett projekt eller behöver en konsult eller ett team som kan stötta er under en tidsbestämd period, så erbjuder vi marknadens mest kompetenta konsulter inom Service Management. Oavsett om ni är i behov av tekniskt kompetenta resurskonsulter eller framåtlutade projekt- och förändringsledare med högsta kompetens så är ni varmt välkomna att ta kontakt för förfrågan.
Vi lär känna Klara Stadenfeldt
Klara kom in i IT-branschen genom sitt intresse för området och började arbeta inom IT-support efter sina studier. Efter avslutat Zitacs talangprogram valde hon att specialisera sig inom ITSM. Klara är certifierad projektledare (CAPM) och arbetar även som IT-konsult på Zitac.
Vill du arbeta med en IT-partner i framkant?
Kontakta oss.
Skriv i dina uppgifter så kontaktar vi dig eller hör av dig till Ebba +46-31 350 22 08 ebba.isacsson@zitac.se