Onify_logo

Plattform för digitalisering

 

Att digitalisera och automatisera manuella processer ligger verkligen i tiden och är många gånger ett måste för att anpassa verksamheten till nya förutsättningar. Att genomföra det är dock inte det enklaste. De flesta system som finns på ett företag är som enskilda öar utan gemensamma kopplingar emellan och varje system har sitt eget gränssnitt. Det här är vad Onify löser på ett alldeles nytt sätt vi kallar det Object Management. Vi indexerar all information från alla system på en plats och skapar objekt.  Objekten kan sedadn manipuleras från en plats till alla system. Eller så kan vi hantera objekten i en automatiserad process. Det är enkelt. Enkelt att bygga, ännu enklare att använda.

Ett enkelt användargränssnitt

Vi har skapat ett gränssnitt som är enkelt, lättanvänt och logiskt. Vad som presenteras i gränssnittet baseras på roll och behörighet. Sökning – typ Google – är en viktig del som gör det lätt att hitta ett objekt och sedan visa vilka aktiviteter (automationer) du kan utföra. Utbildning behövs knappast, och även om du byter system bakom Onify, kommer det inte påverka användaren som fortfarande använder Onifys gränssnitt.

Objekthantering

Tanken med Onify är att samla ihop information för ett objekt från många källor. Ta till exempel en person, som kan finnas i Active Directory, HR system, Rekryteringssystem, Kunddatabas, IDM, m.m. Onify presenterar sedan personen som ETT objekt oavsett var informationen finns, inte som flera. Du kan, om du har behörighet, manipulera informationen från en plats till alla anslutna system.  Eller skapa en automation som utför aktiviteter för personen.

Om jag t.ex är chef för den anställde så kan jag t.ex. ändra avdelning eller behörigheter. Som anställd kan jag lägga ärenden till Servicedesk, ändra min adress, boka semesterdagar eller ansöka om behörigheter.  Fantasin och behoven sätter gränserna. Ett objekt kan vara vad som helst, en produkt, en tjänst, ett föremål, en faktura eller....

Sökning är kraft

Allt i Onify är objekt - vi kan söka och visa dessa objekt på en mängd olika sätt. Som en lista, som en översikt, eller detaljerad information. Vi kan söka efter valfri data och får se alla objekt relaterade till den datan och det går blixtsnabbt. Om vi fortsätter med personanalogin från ovan så skulle jag kunna se var personen är anställd eller perspektivet alla anställda på det kontoret, eller vem är personens chef, eller vilka personer är chefen ansvarig för. Jag kan koppla händelser till personen. Vilka fakturor/beställningar har personen skapat eller vilka datum har det skapats fakturor från personens avdelnng. Allt beror på vilken informaiton jag indexerat och relaterat till varandra - det här är så smart och kraftfullt. Och Onify äger inte data - vi visar den bara. Allt finns kvar i det urpringliga systemet eller systemen.

Behovsstyrd automation

För att göra det riktigt kraftfullt integrerar vi mot Powershell och ett flertal workflowmotorer som ger oändliga möjligheter att bygga unika processer, både för IT och verksamheten.

Användningsområden

  • Self Service - Beställningsportaler för interna och externa tjänster - med rättigheter som kan styras ned till attributnivå
  • Anställnings processer - automatisera anställningsprocessen så din nya medarbetare får den professionella och produktiva start som alla vill ha
  • Uppsägningsprocesser - Garantera säkerheten när någon slutar, hantera alla behörigheter från en plats.
  • Beställningsportaler för produkter - sök och beställ, svårare behöver det inte vara - för er internt eller för era kunder.
  • Hantera rättigheter och access, till exempel till delade mappar
  • Hantera serverparken - beställer avdelningar löpande nya servers, vem beställde, hur länge skall den finnas kvar, vilka tjänster skall finnas kopplade till den.
  • Skapa enkla gränssnitt för användare som måste lägga tid i flera system för att hantera samma process och automatisera

Och mycket mer!

Boka en demo!

Eller vill du läsa mer först? Du hittar mer information om onify här

  • Allt
  • Event
  • Kundcase
  • Nyhet
14 Jan

ONIFY webinar

Låt inte befintliga system stoppa dig, digitalisera och automatisera på halva tiden.

Ljusdals Kommun Levererar IT tjänster med Onify

Ljusdals kommun levererar IT-tjänster med Onify som ServicePortal.

Onify - framtidens IT-portal!

Zitac presenterar Onify - framtidens IT portal. Egentligen kan Onify vara en portal till alla företagets tjänster, men varför inte börja med IT.