Arbetsplats som tjänst

Låt Zitac sköta er klienthantering och användarsupport,
så kan ni fokusera på kärnverksamheten och samtidigt
få bättre kontroll över er i IT-miljö.

Digital arbetsplats med fokus på säkerhet

Arbetsplats som tjänst är utvecklad för företag och verksamheter som vill uppnå fördelar som normalt sett bara är tillgängliga för en större organisation. Zitac löser kundernas klienthantering och användarsupport så att de kan fokusera på sin kärnverksamhet och samtidigt få bättre kontroll över sin IT-miljö. 

Full kontroll

Vi skapar kontroll genom att skjuta ut agenter på alla klienter, vilket gör att vi får rapporter som visar status på t.ex. säkerhetsuppdateringar.

Certifierade experter

Zitac utgår alltid från kompetens och försäkrar dig om att du har några av landets vassaste IT-konsulter som tar hand om dina ärenden.

Bekymmerfri vardag

Vi tar hand om din IT klienthantering så du frigör tid till att fokusera på kärnverksamheten.

Fjärrstyrning

Support kan ske via telefon, epost eller med hjälp av fjärrstyrning. Vår ServiceDesk kan även ansluta direkt till klienterna utan att störa användaren, för att lösa vissa uppgifter. Mjukvarupaket och OSuppdateringar kan skjutas ut direkt från våra verktyg. Finns behov kan sessionerna även spelas in, t.ex. för att kunna visa symptomen för leverantören av hårdvaran eller applikationen.

Björn Saf

Kontinuerlig övervakning

Vår övervakningstjänst kan analysera om något ovanligt händer i nätet, om en server inte har startat om som den skall under natten eller något så enkelt som att en disk håller på att bli full. Allt för att du skall kunna lösa problemen innan de blir kritiska och verksamheten drabbas.

Prisplan

Enkelt att köpa – färdiga paket. Betala endast för det användare ni har, månad för månad.

BRONS

Bättre kontroll och trygghet i sin IT-infrastruktur

69 sek / mån

Skaffa brons

Detta ingår:

Support vardagar 08:00 - 17:00

Möjlighet att nyttja telefonsupport vardagar 08.00-17.00. SLA 8h.

Fjärrstyrning

Support kan ske via telefon, epost eller med hjälp av fjärrstyrning. Vår ServiceDesk kan även ansluta direkt till klienterna utan att störa användaren, för att lösa vissa uppgifter. Mjukvarupaket och OSuppdateringar kan skjutas ut direkt från våra verktyg. Finns behov kan sessionerna även spelas in, t.ex. för att kunna visa symptomen för leverantören av hårdvaran eller applikationen.

Hantering av hårdvara

Genom våra smarta verktyg får ni få tydliga rapporter över vilken hårdvara era användare har. Vi hjälper er även att analysera vilka klienter som bör bytas ut och vilka som saknar garanti.

Kontinuerlig övervakning av proaktivitet

Hög CPU Låg disk Löpande proaktiva förslag på nödvändiga åtgärder enligt prislista tjänster

Mest populär

SILVER

Vårt mest populära erbjudande där du får ut mycket.

199 sek / mån

Skaffa silver

Allt i Brons, plus:

Kontinuerlig övervakning av tjänster

v Hög CPU Låg disk Applikationskrascher Hårdvarudriftsstörningar

Standardprofil

Lösningen bygger på en grundimage som kompletteras med eventuella applikationer och mjukvarupaket och drivrutiner för den aktuella datormodellen. Vi kan installera klienter både via nätverk och USBminnen, beroende på vilka krav och förutsättningar ni har.

Standardprogram upp till 10st

Software deployment Utrullning av applikationer är policybaserat och sker automatiskt utifrån era önskemål. Ett antal standard-applikationer ingår i tjänsten.

Patch Management

Patch sker policybaserat utifrån era önskemål och allt kan följas i de rapporter som ingår som standard.

Software Inventory och Management

Vi hanterar de lokala applikationerna på era klienter som är överenskomna. Med hjälp av Software inventory får ni kontroll över vilka applikationer som finns i klientmiljön och kan på så sätt känna er trygga med att ni är rätt licensierade. Ni kan även följa huruvida eventuella IT-policys följs då tjänsten innefattar detaljerad information om vilka applikationer klienterna har

GULD

Helhetstäckande erbjudande för din klienthantering.

299 sek / mån

Skaffa Guld

Allt i Silver, plus:

Patch Management Windows

Windows-patchar kan skjutas ut till en, av er utsedd, testgrupp innan de släpps till resterande klienter. På så sätt kan ni vara säkra på att ni inte drabbas av omfattande problem vid uppdatering av era operativsystem ev bara för guld.

Standardprogram upp till 20st

Software deployment Utrullning av applikationer är policybaserat och sker automatiskt utifrån era önskemål. Ett antal standard-applikationer ingår i tjänsten och paketering av era specifika applikationer sker enligt kostnad nedan.

Uppdatering av tredjepartsapplikationer

uppdaterar tredje applikationer som finns tillgängliga i Kaseya.

Användar- och licenshantering

Onboarding av nya användare, avveckla konton, lägga till delade lådor, lägga till och ta bort licenser i M365, koppla licenser till användare och generera lösenord. Rapporter och förslag på åtgärder från M365 miljön ex Secure Score, Support utav M365 applikationer, Word, Excel, PowerPoint, Teams, Sharepoint, Onedrive

Övervakning av Office 365

Säkerhetslarm, Övervakning med powershell som generar larm, tex malware, inloggningsförsök, åtgärd ingår inte/tillkommer

Säker lösenordshantering

My Glue, för varje anställd

"Tack vare Zitac har vi fått bättre kontroll på vår IT-miljö. Vi har ökat säkerheten och får löpande rapporter som gör att vi kan agera proaktivt på ett helt nytt sätt."

Martin Eriksson, IT Chef, Joab

Eventkalendern

Kommande event

Våra seminarier och workshops är till för att ni skall få bättre insikt i våra tekniska lösningar. På våra event utgår vi från hur och varför ni kan använda våra leverantörers produkter, hur andra har gjort och vad som vi sett fungerar bra i verkligheten.

Workshops är utbildning ”light”. Det här är ett bra tillfälle att få djupare teknisk information om hur produkterna fungera och ofta testa själv. Missa inte detta om du verkligen vill veta hur det fungerar.

Fortinets Teleworker Solution ZTNA

Delta i våra Fortinet Fast Track 27 Oktober för att lära dig mer om Fortinets teleworker solution ZTNA

Läs mer

Blogginlägg

Så lyckas du med ”Shift left” i din supportorganisation!

Brottas du med för långa ledtider på incidenter och problem? Lägger dina specialister för mycket tid på att lösa incidenter och problem? Vi går igenom hur ni kan arbeta smart för att ligga steget före och utveckla er It miljö med shift left principen.

Vad är No-code & Low-code?

Begreppen No-Code och Low-Code dyker upp allt oftare. Vad de egentligen representerar är tyvärr ganska spretigt, och den som söker efter No-Code eller Low-Code behöver veta vad man letar efter och addera mer information till sökbegreppen.

Bli en expert på IT nätverk med dessa 5 tips

Att bli duktig på IT Nätverk, eller datanät som vi inbitna kallar det, kräver en hel del av dig. I denna artikel ger Per Rosenlind dig fem tips på hur du kan göra för att bli riktigt vass på datanät

Kundcase

Läs mer om hur Zitac har hjälpt andra kunder med klienthantering

Kontakta oss.
Vi blir glada om du hör av dig!

Fyll i dina kontaktuppgifter så kontaktar vi dig eller kontakta Rickard direkt på +46 736-60 64 26
rickard.bengtsson@zitac.se.