Onify

Onify är vårt nya gränssnitt till egentligen vilket system som helst, men framförallt använder vi Onify som ett gemensamt gränssnitt för IT tjänster, en IT portal. Men Onify stannar inte vid det snygga gränssnittet utan erbjuder ett helt nytt sätt att göra (IT) tjänster tillgängliga för användare.

Enklare gränssnitt

Vi har skapat ett gränssnitt som är enkelt, lättanvänt och logiskt – som vi kallar Unified Front-end. Vad som presenteras i gränssnittet baseras på roll och behörighet. Sökning – typ Google – är en viktig del som gör det lätt att hitta ett objekt och sedan visa vilka aktiviteter Du kan utföra.

Objekthantering

Tanken med Onify är visa och samla information för ett objekt men från många källor. Ta till exempel en dator, som kan finnas i Active Directory, CMDB, ServiceDesk, antivirussystem, klienthanterings-system, m.m. Onify presenterar sedan datorn som ETT objekt, inte som flera. Utifrån objekt talar man sen om vilka aktiviteter som är tillgängliga baserat på rollen du har. Om jag är ägare till datorn så kan jag t.ex. skapa ett ärende i ServiceDesk eller beställa program, medan en IT-tekniker kan ha behörighet att installera om datorn.

Behovsstyrd automation

För att göra det riktigt kraftfullt integrerar vi mot flertal workflowmotorer och system som ger oändliga möjligheter att bygga processer, både för IT och verksamheten. Tänk dig att göra ändringen för ett objekt i ett gränssnitt istället för flera olika system.

Låter det intressant? – Du hittar mer information om Onify här!

onify-logo

 

Kontaktperson

Hans Grünewald

Hans Grünewald

Sales Manager IT Management, Regional Manager East

+46-70-2020010

hans.grunewald@zitac.se