Styr medarbetares enheter remote
Låt er IT avdelning supportera alla medarbetare oavsett system, enhet, plats och språk.
Effektivisera ärendehantering
IT supportens huvudsakliga syfte är att medverka till att organisationens användare når sina mål vilket i sin tur leder till att verksamhetens affär blir lyckosam. Det innebär att IT supporten främst förväntas minimera medarbetarnas påverkan av incidenter genom effektiv hantering av inrapporterade ärenden.
Att uppnå målen har inte blivit lättare då typ av användare, system och utrustning varierar i allt högre grad. Exempelvis är det idag mer vardag än undantag att en medarbetare befinner sig på ett externt nät, pratar ett annat språk och enbart ska ha tillgång till ett visst system under en viss period.
Kundcase
Karlstads Kommun effektiviserar genom automation och Self-service.
Tillsammans med Karlstads IT avdelning implementerade vi på Zitac en ny Self-Service portal med produkten Ivanti Service Desk. Lösningen har ett enkelt och snyggt webgränssnitt som användarna snabbt känner igen sig i
Läs hela kundcaset
BeyondTrust revolutionerar användarsupporten
BeyondTrusts marknadsledande lösningar hjälper den anställde på en IT Support att öka verksamhetens effektivitet genom att möjliggöra säker, snabb och kontrollerad access till i stort sätt alla enheter och användare runt om i världen.
BeyondTrust kan också managera och övervaka access till kritiska system utan VPN (så kallad Priviliged Access Management) och lagra och hantera lösenord på ett säkert vis (Vault).
Zitac ser till att få era system att prata med varandra och automatiserar era processer. Vi är partner till flera marknadsledande leverantörer inom Service Management och kan bidra med lång erfarenhet och kompetens inom området.
Licenser
Köp era licenser via oss så garanterar vi att ni får en hel del kunskapsutbyte och erfarenhet på köpet.
Implementation
Låt oss korta ner startsträckan från köp tills ni går live. Som implementationspartner ser vi till att ni får en så bra start som möjligt.
Konsultation
Zitac kan erbjuda er marknadens vassaste konsulter när ni är redo att effektivisera er ärehanterings processer.
Varför Zitac som partner
- Zitacs Service Management team har några av dem absolut bästa i branschen
- Strukturerad och erfaren implementationspartner som utmanar dig att ta nästa steg
- Stark renommé med många positiva kundreferenser. Vi tror på långsiktiga partnerskap
- Maximera din investering i Beyondtrust och nå snabba resultat med vår erfarenhet
Blogginlägg
Tre fördelar med Enterprise Service Management
Vad är egentligen ett Enterprise Service Management system? Och vad är fördelarna med att skala upp sin ITSM lösning och gå utanför vanlig IT? I denna artikel benar vi ut vad skillnaden är mellan ITSM och ESM samt ger ett par exempel på när en ESM lösning lönar sig i organisationen.
IT Säkerhet - Förväntning vs. Verklighet
IT Säkerhet är ett ämne dagarna som dessa. Hotet för nya säkerhetsincidenter har ökat markant det senaste och attacker som "Coop-incidenten", "Norsk Hydro" och andra nu kända fall som nu blivit uppmärksammat i media gör att fler verksamheter har fått upp ögonen för hotbilden.
Zitacs Service Management experter
Stärk upp med marknadens vassaste SM konsulter
Om ni är i behov av att resursförstärka ett projekt eller behöver en konsult eller ett team som kan stötta er under en tidsbestämd period, så erbjuder vi marknadens mest kompetenta konsulter inom Service Management. Oavsett om ni är i behov av tekniskt kompetenta resurskonsulter eller framåtlutade projekt- och förändringsledare med högsta kompetens inom SM så är ni varmt välkomna att ta kontakt för förfrågan.
Vi lär känna Klara Stadenfeldt
Klara kom in i IT-branschen genom sitt intresse för området och började arbeta inom IT-support efter sina studier. Efter avslutat Zitacs talangprogram valde hon att specialisera sig inom ITSM. Klara är certifierad projektledare (CAPM) och arbetar även som IT-konsult på Zitac.
Vill du arbeta med en IT-partner i framkant?
Kontakta oss.
Skriv i dina uppgifter så kontaktar Ebba dig.