White Arkitekter väljer Zitac
Den 1 februari gick Zitacs kund White Arkitekter AB live med sin Ivanti Service Desk.
Initialt kommer de använda lösningen för Incident Management inklusive specialsupport till arkitekter samt en företagsunik process som heter Improve White. Den används till att kommunicera med alla anställda och på så sätt få in förbättringsförslag på olika delar av verksamheten som man vill förändra. Den når de anställda via samma gränssnitt eller ”Workspace” som incident hanteringen, allt för att göra det så enkelt som möjligt för de anställda. Nästa steg blir att implementera processer för Request och Problem Management. White har valt att köpa denna tjänst som en SaaS lösning (cloud).
White är idag Skandinaviens ledande arkitektföretag med ca 900 anställda och tredje störst i Europa. De har 16 st kontor totalt i Sverige, Norge, Danmark och England.
Ivanti är en global leverantör inom ITSM området och senast 2017 utsedd av Gartner som Challenger i deras Magic Quadrant. Zitac är Nordens ledande Ivanti partner och experter inom IT Service Management.
Vi på Zitac är jätte stolta att White valde oss som leverantör och implementationskonsult av sin nya ITSM lösning.
Vill du prata mer med oss om moderna lösningar för ITSM generellt eller varför inte diskutera vilken som är bästa vägen för just er för att ta nästa steg i er tjänsteleverans till era anställda.