WEBINAR

De verkliga vinsterna av Self Service och Automation

Hur Helsingfors Universitet lyckats eliminera manuella steg i sin IT beställningsprocess

I detta webinar får ni lyssna in till när Sami Nikander och hans team på Helsingfors Universitet berättar om hur de har automatiserat sina IT beställningsprocesser, minskat ledtiderna från veckor till samma dag och administrationen till ett absolut minimum.

Sami arbetar kontinuerligt med förändrings och förbättringsprocesser på Helsingfors Universitet och ett av uppdragen var att lösa den segdragna och administrativt tunga beställningsprocessen av IT produkter för Helsingfors Universitets 8000 anställda.

Under webinaret kommer Sami dela med sig av med och motgångar i allt från:

  • Bakgrunden till varför man ville automatisera processen
  • Hur processen såg ut innan
  • Hur de byggde en ny process från planering till implementation
  • Användarnas återkoppling och hur den används idag
  • Vilka resultat arbetet har gett.

HU har även sett kringeffekter av den nya beställningsprocessen som underlättar i andra projekt. Till sist berättar även Sami om andra processer de byggt för att administrera de 8000 användarnas IT utrustning.

Vår ambition med detta webinar är att du lämnar med flera konkreta tips och rekommendationer för hur du kan planera och implementera en automatiserad process i din organisation. Du som deltar får även med dig en digital goodie bag.

Detta webinar är en inspelning.

Ta del av inspelningen här! 

 

Vad säger kunderna om plattformen Onify?

”Det är som en Google-sökning. Vi får både tidsbesparing och enkelhet.”

”Förr kunde det ta upp till 15 min per ärende, idag tar det 10 sekunder.”

”Teknikerna lägger ingen tid alls på beställningarna längre, vi har automatiserat hela flödet. Vi gått från 30 minuter till 30 sekunder.”

”Användarna kan själva hantera ärendet och vi slipper och sparar tid.”

”Mycket enkelt gränssnitt, vi slipper alla gamla dåliga GUI. Användarna kan enkelt nå info från alla system. Revolutionerar hur vi jobbar.” ​