SERVICEDESK - ENTERPRISE SERVICE MANAGEMENT

ServiceDesk revolutionen är här!

Det finns ett starkt behov av att förändra den traditionella IT supportens roll till att omfatta allt fler tjänster internt och externt. Den förändringen, eller om man så vill revolutionen, händer nu. Det handlar inte längre bara om att stödja dina användare med fungerande IT, du måste nu stödja alla verksamhetens processer och att göra det möjligt för dem att bli mer produktiva. Och du måste kunna stödja användarna dygnet runt, när de behöver det, oavsett var de är och på vilken enhet som helst. Detta är inte på något sätt en lätt uppgift och det vi ser är att många leverantörslösningar halkar efter och lämnar IT-avdelning med alltför mycket manuellt arbete.

SM Multi-Device-glamshot2large-1024x467

Den nya generationens Service Management lösning

Ivanti Service Manager (tidigare LANDESK och HEAT) möter de nya kraven på ett excellent sätt. Ivantis produkter har alltid varit funktionsrika och har ett mycket starkt stöd för ITIL processer, kanske t.o.m det mest omfattande i branschen. De senaste åren har Ivanti framför allt utvecklats starkt inom tre områden:

  • User Centered IT (användarcentrerad IT) är Ivantis tillvägagångssätt att presentera exakt rätt information och funktioner för att möta användarens behov, baserat på deras roll, enhet eller ens plats.
  • Snygg och användarvänlig användarupplevelse till alla oavsett skärmstorleken eller operativsystem.
  • Till sist, integration. Med stöd för de senaste API-erna har integration med andra system och applikationer aldrig varit enklare.
  • Den starka process- och automatiseringsmotorn har alltid drivit Ivanti och gör det möjligt för oss att automatisera serviceprocesser, öka tillgängligheten och avlasta supportpersonalen. Att använda automation minskar också risken för fel, ökar hastigheten av leverans och framför allt ger nöjda användare. Och ja, du kan köpa Ivanti som en tjänst eller installera lokalt, det är ditt val.

ivanti logo

  • Allt
  • Kundcase
  • Nyhet
  • Event

Ljusdals Kommun Levererar IT tjänster med Onify

Ljusdals kommun levererar IT-tjänster med Onify som ServicePortal.

Automation och Self Service hos Karlstads Kommun

Karlstads Kommun satsar på Self Service och Automation med Ivanti Service Desk för att underlätta för användarna och IT-avdelningen.

Användarfokus i världsklass

Zitac levererade Ivantis integrerade IT Management system och ServiceDesk, som vi implementerade i tre steg.

Ivanti lanserar ai-driven medarbetare

Ivanti lanserar ai-driven medarbetare. En intelligent molntjänstapplikation med tillhörande hubb, baserad på ai-teknik, ska förbättra och effektivisera kundservicen.

White Arkitekter väljer Zitac

White Arkitekter väljer Zitac. Zitacs nya kund White Arkitekter AB är live med nytt ITSM system!

27 Sep

ITSM Borås 2017 – ITSM i förändring 27 september

Utvecklingstakten för IT-branschen är högre än någonsin och traditionell IT service management (ITSM) ställs på sin spets.