Backup som tjänst

Låt Zitac ta ansvar för er backup så kan ni tryggt
fortsätta utveckla er kärnverksamhet i lugn och ro.  

Backup skall bara funka

Backupen i sig är oftast något som bara skall funka, men få vill lägga någon större energi på. Vi på Zitac har undra många år specialiserat oss på backup och har erfarit både det ena och det andra. Just därför kan vi tryggt säga att låter du oss hantera din backup kan du lita på att vi gör det viktiga arbetet att följa upp att det fungerar som det skall - även när ni vill återläsa informationen.

Backup
Backup

Er befintliga backupmiljö

Vi kan antingen hantera er befintliga backupmiljö som tjänst, och vara proaktiva och komma med förslag till förbättringar och utveckling.

Backup i Zitacs miljö

Eller så lägger ni hela er backup i vår miljö och vi ser till att den fungerar som vi kommit överens om. Med jämna mellanrum stämmer vi av och anpassar tjänsten till er verksamhet.

Full kontroll

Var trygg med att er data sparas och lagras säkerhet hos oss.

Certifierade experter

Zitac utgår alltid från kompetens och försäkrar dig om att du har marknadens vassaste backup experter som tar hand om dina ärenden.

Bekymmerfri vardag

Vi tar hand om din backup så du frigör tid till att fokusera på kärnverksamheten.

Fjärrstyrning

Support kan ske via telefon, epost eller med hjälp av fjärrstyrning. Vår ServiceDesk kan även ansluta direkt till klienterna utan att störa användaren, för att lösa vissa uppgifter. Mjukvarupaket och OSuppdateringar kan skjutas ut direkt från våra verktyg. Finns behov kan sessionerna även spelas in, t.ex. för att kunna visa symptomen för leverantören av hårdvaran eller applikationen.

Björn Saf

Kontinuerlig övervakning

Vår övervakningstjänst kan analysera om något ovanligt händer i nätet, om en server inte har startat om som den skall under natten eller något så enkelt som att en disk håller på att bli full. Allt för att du skall kunna lösa problemen innan de blir kritiska och verksamheten drabbas.

Prisplan

Enkelt att köpa – färdiga paket. Betala endast för det användare ni har, månad för månad.

BRONS

Bättre kontroll och trygghet i sin IT-infrastruktur

69 sek / mån

Skaffa brons

Detta ingår:

Support vardagar 08:00 - 17:00

Möjlighet att nyttja telefonsupport vardagar 08.00-17.00. SLA 8h.

Fjärrstyrning

Support kan ske via telefon, epost eller med hjälp av fjärrstyrning. Vår ServiceDesk kan även ansluta direkt till klienterna utan att störa användaren, för att lösa vissa uppgifter. Mjukvarupaket och OSuppdateringar kan skjutas ut direkt från våra verktyg. Finns behov kan sessionerna även spelas in, t.ex. för att kunna visa symptomen för leverantören av hårdvaran eller applikationen.

Hantering av hårdvara

Genom våra smarta verktyg får ni få tydliga rapporter över vilken hårdvara era användare har. Vi hjälper er även att analysera vilka klienter som bör bytas ut och vilka som saknar garanti.

Kontinuerlig övervakning av proaktivitet

Hög CPU Låg disk Löpande proaktiva förslag på nödvändiga åtgärder enligt prislista tjänster

Mest populär

SILVER

Bättre kontroll och trygghet i sin IT-infrastruktur

199 sek / mån

Skaffa silver

Allt i Brons, plus:

Support vardagar 08:00 - 17:00

Möjlighet att nyttja telefonsupport vardagar 08.00-17.00. SLA 8h.

Fjärrstyrning

Support kan ske via telefon, epost eller med hjälp av fjärrstyrning. Vår ServiceDesk kan även ansluta direkt till klienterna utan att störa användaren, för att lösa vissa uppgifter. Mjukvarupaket och OSuppdateringar kan skjutas ut direkt från våra verktyg. Finns behov kan sessionerna även spelas in, t.ex. för att kunna visa symptomen för leverantören av hårdvaran eller applikationen.

Hantering av hårdvara

Genom våra smarta verktyg får ni få tydliga rapporter över vilken hårdvara era användare har. Vi hjälper er även att analysera vilka klienter som bör bytas ut och vilka som saknar garanti.

Kontinuerlig övervakning av proaktivitet

Hög CPU Låg disk Löpande proaktiva förslag på nödvändiga åtgärder enligt prislista tjänster

GULD

Bättre kontroll och trygghet i sin IT-infrastruktur

299 sek / mån

Skaffa Guld

Allt i Silver, plus:

Support vardagar 08:00 - 17:00

Möjlighet att nyttja telefonsupport vardagar 08.00-17.00. SLA 8h.

Fjärrstyrning

Support kan ske via telefon, epost eller med hjälp av fjärrstyrning. Vår ServiceDesk kan även ansluta direkt till klienterna utan att störa användaren, för att lösa vissa uppgifter. Mjukvarupaket och OSuppdateringar kan skjutas ut direkt från våra verktyg. Finns behov kan sessionerna även spelas in, t.ex. för att kunna visa symptomen för leverantören av hårdvaran eller applikationen.

Hantering av hårdvara

Genom våra smarta verktyg får ni få tydliga rapporter över vilken hårdvara era användare har. Vi hjälper er även att analysera vilka klienter som bör bytas ut och vilka som saknar garanti.

Kontinuerlig övervakning av proaktivitet

Hög CPU Låg disk Löpande proaktiva förslag på nödvändiga åtgärder enligt prislista tjänster

"Tack vare Zitac har vi fått bättre kontroll på vår IT-miljö. Vi har ökat säkerheten och får löpande rapporter som gör att vi kan agera proaktivt på ett helt nytt sätt."

Martin Eriksson, IT Chef, Joab

Våra partners inom Backup

KeepIT

Keepit har specialiserat sig på säkerhetskopiering och återställning av data från Cloud-to-Cloud. Zitac har valt att arbeta med KeepIT då dem har marknadens vassaste erbjudande när det kommer till cloud backup för SaaS tjänster, speciellt deras lösning för Office 365.

Veeam

Veeam Software utvecklar och leder marknaden kring backup, disaster recovery och intelligent data management för såväl virtuell och fysisk infrastruktur som cloud. Zitac har valt att arbeta med Veeam för att erbjuda en komplett backup tjänst för våra kunder.

Veritas

Med vår långa erfarenhet kan vi leverera avancerade lösningar för backup, som tjänst, i din miljö, vår miljö, cloud eller installerat nyckelfärdigt hos Er.

Eventkalendern

Kommande event

Våra seminarier och workshops är till för att ni skall få bättre insikt i våra tekniska lösningar. På våra event utgår vi från hur och varför ni kan använda våra leverantörers produkter, hur andra har gjort och vad som vi sett fungerar bra i verkligheten.

Workshops är utbildning ”light”. Det här är ett bra tillfälle att få djupare teknisk information om hur produkterna fungera och ofta testa själv. Missa inte detta om du verkligen vill veta hur det fungerar.

HOW TO OPTIMIZE YOUR PROCESSES WITH NO-CODE

Are you tired of dealing with complex and time-consuming processes in your business? Want to improve efficiency and streamline operations without the need for coding expertise? Join us on March 8th for a special event on no-code technology.

Läs mer

Kundcase

Läs mer om hur Zitac har hjälpt andra kunder med backup

Blogginlägg

Konsekvenser av att inte uppgradera från Windows server 2012 R2

Windows Server 2012 R2 är ett viktigt verktyg för många organisationer som är beroende av en stabil och säker IT-infrastruktur. Men med den närmande utgången av supporten för detta operativsystem den 10 oktober 2023, är det viktigt att överväga de potentiella konsekvenserna av att inte uppgradera till en mer aktuell version.

Skydda dina användare från MFA-fatigue

MFA-fatigue (trötthet), även känd som multifaktorautentiserings-fatigue, är en term som används för att beskriva den frustration och irritation som kan uppstå när en användare ständigt måste ange olika faktorer för att verifiera sin identitet.

Så lyckas du med ”Shift left” i din supportorganisation!

Brottas du med för långa ledtider på incidenter och problem? Lägger dina specialister för mycket tid på att lösa incidenter och problem? Vi går igenom hur ni kan arbeta smart för att ligga steget före och utveckla er It miljö med shift left principen.

Vill du arbeta med en IT-partner i framkant?
Kontakta oss.

Skriv i dina uppgifter så kontaktar vi dig eller hör av dig
till Rickard direkt 0736-60 64 26 rickard.bengtsson@zitac.se