Säljare inom IT Service Management och Customer Service Management
Vill du vara en del av en innovativ och framstående organisation? Är du passionerad för IT Service Management och Customer Service Management/Customer Experience och vill vara med och hjälpa företag att optimera sina processer och förbättra kundupplevelsen? Vi söker en driven och resultatorienterad säljare inom dessa områden för att hjälpa våra kunder att ta sina verksamheter till nästa nivå.
Om oss:
Låt oss presentera Zitac, ett svenskt privatägt IT-bolag i stark tillväxt och utveckling. Vi går just nu från att vara ett IT - entreprenörsföretag till ett ledande, professionellt och modernt europeiskt IT-bolag - och vi behöver din hjälp på den resan. Utvecklas med oss!
Vi erbjuder heltäckande lösningar som effektiviserar företags IT-tjänster och kundsupportprocesser. Vår målbild är att förvandla företagens IT- och kundsupportfunktioner till strategiska tillgångar som driver framgång och tillväxt.
Dina ansvarsområden:
- Identifikation och prospektering av nya affärsmöjligheter inom IT Service Management och Customer Service Management /Customer Experience.
- Bygga och upprätthålla starka relationer med potentiella kunder och partners.
- Förstå kundernas specifika behov och utmaningar för att kunna erbjuda skräddarsydda och effektiva lösningar.
- Utforma och presentera övertygande erbjudanden och demonstrationer.
- Driva försäljningsprocessen från första kontakt till framgångsrik avslutning.
- Aktivt delta i branschevenemang och nätverka för att bygga vår närvaro och generera leads.
- Kontinuerligt övervaka och analysera marknadstrender för att identifiera nya affärs- och tillväxtmöjligheter inom IT Service Management och Customer Service Management/Customer Experience.
Kvalifikationer:
- Erfarenhet av försäljning och affärsutveckling inom IT Service Management och/eller Customer Service Management/Customer Experience.
- Erfarenhet av system som exv Ivanti Neurons for ITSM (tidigare HEAT/Landesk), Servicenow, Topdesk, Freshservice/Freshworks, Zendesk eller Jira Servicedesk är meriterande.
- God förståelse för marknaden och dess trender inom dessa områden.
- Förmåga att identifiera och förstå kundernas behov samt erbjuda skräddarsydda och innovativa lösningar.
- Utmärkta kommunikations- och presentationsfärdigheter.
- Driven och resultatorienterad med förmåga att arbeta självständigt och i team.
- Innovativt tänkande och förmåga att tänka utanför ramarna för att skapa mervärde för våra kunder.
Din ledning och teamet runt dig
Mitt namn är Fredrik Stolpe och jag är en av ledarna inom Zitac Consultings affärsområde IT Management and Automation. Tillsammans med cirka 30 kollegor brinner vi för våra kunder, spännande uppdrag och att ha kul tillsammans. Vi är experter inom våra områden och vi stöttar varandra som ett starkt team.
Mer om företaget
Låt mig berätta mer om Zitac Consulting. Vi är en marknadsledande IT-integratör och en viktig samarbetspartner till många framgångsrika företag i Sverige och Europa. Vi är totalt ett team på 65 anställda och har kontor i Göteborg, Malmö, Örebro och Stockholm. Vi strävar efter att vara ett bättre företag med fokus på mångfald och miljö. Vi erbjuder en flexibel arbetsmiljö med möjlighet att delvis arbeta på distans, men vi tror på betydelsen av personliga möten.
Välkommen!
Vi erbjuder en stimulerande och utmanande arbetsmiljö där du får möjlighet att påverka och forma företags IT Service Management och Customer Service Management. Om du vill vara en del av Zitac-teamet och arbeta på en av Sveriges bästa arbetsplatser, tveka inte att kontakta oss och skicka in din ansökan. Vi ser fram emot att höra från dig och välkomna dig till Zitac-familjen!
Om du vill vara en del av vårt framgångsrika team och hjälpa företag att nå sina mål, tveka inte att skicka in din ansökan redan idag.
Skicka din ansökan via mail till mig Fredrik Stolpe på fredrik.stolpe@zitac.se. Du når mig även på 0765-350080 om du skulle ha några frågor under rekryteringsprocessen.